Thursday, July 24, 2008

Söderlångvik




Yksi kesäinen suosikkiretkikohteeni on Söderlångvikin kartano Dragsfjärdissa. Jo pikkutyttönä vierailin siellä isovanhempieni ja vanhempieni kanssa ja nyt aikuisena paikka on yhtä lumoava kuin silloin. Upea rakennus, puistomainen puutarha ja ranta on kuin suoraan sadusta!

Ett av mina favoritutflyktsmål om sommaren är Söderlångviks gård i Dragsfjärd. Redan som barn besökte jag gården med mina föräldrar och mormor och morfar och ännu idag tycker jag att platsen är lika fascinerande som då. Den vackra byggnaden, trädgården och stranden är sagolikt vackra!

www.soderlangvik.fi

9 comments:

Kamomilla said...

Hej!
Tack för din hälsning. Jag mår redan bättre. Febern har lättat och kvar är bara trötthet som jag hoppas ger med sig ganska fort. jag mår bättre för varje dag som går och hoppas innerligt att jag får klartecken av läkaren att vara med på lördagens marknad!

Vilket fint ställe du har besökt!

Aatulan Äiskä said...

Aivan ihana paikka!! Tuolla ei ole tullut vielä käytyäkään. Ihanat helteet vihdoin saatiin;-)
Aurinkoisia päiviä Lena!
-Marjut-

titta said...

Upea paikka! Mukavaa viikonloppua.)
Titta

PiaMaria said...

Härlig.....tänk om man bodde så....


kram Pia

Tiina said...

Voi mikä kartano, on todella kaunis!!! :)tiina.

Lina said...

Det skulle jag också vilja se. Jag har hört mycket gott om platsen.
/Päivi

Villa Vaalea said...

Voi mikä kartano, mikä elämys olisikaan päästä joskus käymään!

Sjöboden said...

HEJ!!

Tack sanälla gulliga du för awarden. Jag blev jätteglad!
Ja, vilket mysigt ställe, gillar stugan vid vattnet.... ser härligt ut.

Massor av kramar C

titta said...

Hellou, minulla olisi sinulle tunnustus :)
Titta