Sunday, May 6, 2007

Pyykkilauta / Bykbrädan




Löysin mummon vanhan, paljon käytetyn pyykkilaudan. Se on nyt kodinhoitohuoneessani, pyykkikoneen päällä. Joka kerta kun huokailen pyykkimäärää, se on siinä muistuttamassa miten helpolla itse asiassa pääsen…

Jag hittade min mommos gamla bykbräda. Den får nu pryda min helautomatiska bykmaskin. Var gång jag suckar över hur mycket byke jag har att tvätta och hänga på tork, står den där, gammal och sliten, mycket använd, och påminner mig om hur det var på mormors tid…

4 comments:

Mina prylar said...

Jag tycker att de är så vackra gamla bykbräden! jag såg ett sist jag var på loppis, men jag har ingen bra plats för det så det blev inget köp. Ditt passar ju bra där du har det! :)
Ha det bra /C

Lena said...

Javisst är de vackra! Jo, den får stå där den står och pigga upp mina bykstunder!

Birgittas minnen said...

Trevlig blogg, och mysigt med din butik.

Lena said...

Tack Birgitta! Din blogg är jättefin och fotografierna verkligen vackra!
Lena