Wednesday, February 11, 2009

Helmikuu / Februari

Helmikuu on ihana talvikuukausi, silloin on yleensä lunta ja aurinkoisia pakkaspäiviä! Saamme nauttia ystävänpäivästä, laskiaispullista ja hiihtolomasta. Ja mitä parasta, kevät on jo tulossa!

Februari är en härlig vintermånad! I februari har vi oftast snö också här i södra Finland och vi får njuta av soliga vinterdagar. Dessutom bjuder februari på Alla hjärtans dag, fastlagsbullar och sportlov! Och det allra bästa är väl ändå att våren står för dörren!

Luistelu on meidän perheen yhteinen harrastus josta nautimme kaikki! Pieni merkki siitä on portin pielessämme oleva luistinkranssi :-)

Hela vår familj gillar att skrinna! Kransen vid vår port är ett tecken på det, pyntad med ett par små skrinnskor :-)


Tulppanit kuuluvat kevättalveen ja suosikkivärini on puhtaan valkoinen!
Tulpaner hör vårvintern till och jag gillar i synnerhet de rent vita!



Pieneltä pojaltani sain askartelutaikinasta tehdyn valkoisen sydämen. Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Av min lilla pojke fick jag ett vitt hjärta som han själv gjort av trolldeg. Trevlig Alla hjärtans dag!

8 comments:

Kamomilla said...

Tack det samma. Happy Valentines day!

Peetu-76 said...

Gud va ja blir glad när här e nya inlägg i bloggen. Har själv bott största delen av livet i skärgården o älskar segling.. Nu när man bor hit i östra Finland så e de härligt att läsa om skärgården bl.a i denhär bloggen.. så tack! :)

PiaMaria said...

Vilket fint hjärta!!

Ha en underbar vändag!

Kram Pia

Tiina said...

Ihania kuvia!!!
<3 Hyvää Ystävänpäivää! <3

päivi said...

kauniita kuvia ja tunnelmia<3
hyvää ystävänpäivää sinullekin:)
halauksin päivi<3

Minna said...

Ihania kuvia blogissasi! Haastoin omassani sinut, käy katsomassa!

Sjöboden said...

Vilka söta hjärtan du fått!

Kram C

juxxudragon said...

Vad fina tulpaner du har! Sött litet hjärta du fick också. :)

Tänkte lämna ett litet spår här och berätta om min egen blogg. Nu och då sätter jag in bilder där på mitt pysslande och snickrande. Bilder på mina upp-piffade gamla möbler är också på kommande. Kolla gärna.

http://juxxudragon.blogspot.com/

// Johanna