Thursday, April 12, 2007

Uuden alku

Aloitin uuden "työn" - verkkopuotini on nyt avattu osoitteessa www.villaveranda.net. Kaupan perusajatuksena on tuoda kauniita tuotteita jokaisen ulottuville, kaikki kun eivät asu lähellä kaupunkeja ja kauppakeskuksia. Toisena ajatuksena minulla on tarjota mahdollisuus taitaville saariston käsityöläisille myydä tuotteitaan ympäri vuoden, ympäri Suomen.

Saaristo on minulle tärkeä, olen syntynyt ja elänyt saaristossa koko elämäni, opiskeluaikaa ja muutamia ulkomaanjaksoja lukuunottamatta. Lisäksi arvostan perinteitä. Isoisoisäni ja isoisäni rakensivat puuveneitä, isäni käsissä vääntyy niin puu kuin metalli. Minulla ei ole heidän kädentaitojaan, minun työvälineeni ovat kynä ja tietokone. Työni teen isoisän omalle isälleen lahjaksi rakentaman kirjoituspöydän äärellä. Tuntuu huikealta ajatella, että isoisoisäni on istunut saman kirjoituspöydän ääressä suunnitelemassa veneitään. Tässä minä istun nyt, kirjoitan ja suunnittelen verkkosivuja. Työvälineet ovat toiset, mutta työ sinänsä on pysynyt aika lailla samanlaisena - korkea laatu, tarkkuus ja se jokin "oma juttu" lopputuloksessa. Onnistumisen hetkinä tiedän, että hymyilevät tyytyväisinä "niin sitä pitää, likka!". Ja kun joskus kohtaan vastoinkäymisiä melkein kuulen heidän kuiskaavan "kyllä sinä tyttö tuosta selviät, leuka pystyyn!"

No comments: